Brněnská formace s názvem ALIA TEMPORA (dále jen AT) se začala formovat někdy na přelomu let 2011/2012 a za první roky své existence stačila natočit dva singly, pořídila dva zdařilé videoklipy a v rámci live prezentace absolvovala několik pro kapelu stěžejních vystoupení. Vrcholem jejího prozatímního snažení na hudebním poli je pak vydání debutového alba „Digital Cube“, kterého se posluchači dočkali letos v listopadu.
Pakliže je pro některé z vás jméno skupiny naprosto novým a nepopsaným listem, tak vězte, že se tahle parta rozhodla věnovat muzice označované, jako symfonický metal, v tomto případě obohacený gothickými, popovými nebo elektro prvky. Vzhledem k právě uvedeným skutečnostem potom asi nikoho nepřekvapí, že na postu hlavního vokalisty v kapele najdeme dívku, jíž je Markéta Morávková, která ovšem neplní pouze funkci zpěvačky a tak nějak automaticky i zkrášlovacího prvku (úsměv), ale zároveň je i autorkou veškerých anglických textů a taktéž se podílí na skládání muziky.
Hlavní část CD v podstatě tvoří 9 skladeb, které jsou uvozené úvodním elektropopovým intrem a doplněné dvěma bonusy. Mezi touto základní devítkou jsou z mého pohledu tři naprosto jasné hitovky, jimiž jsou titulní věc „Digital Cube“, pátá v pořadí „Mockingjay“ a sedmička „Leave You Behind“ (právě na dvě posledně uvedené byly natočené v úvodu zmíněné klipy). Tyhle písně nejen, že mě zaujaly hned při prvním poslechu nahrávky, ale stejně dobrým a zajímavým dojmem na mě působí neustále i po několikerém protočení alba v přehrávači. Hned v zápětí ale musím rychle dodat, že bych byl velice nerad, aby to teď vyznělo, že tahle deska je pouze o těch třech zmíněných peckách a zbytek je snad nějaká vata. (úsměv) Tak to tedy opravdu není, jelikož i další materiál, třeba v podobě skladeb „Frozen“, „Aurora“ nebo „Now And Then“, je na opravdu vysoké úrovni a celkově bych pak řekl, že CD nemá po kompoziční stránce nějaké výrazně slabší místo. Jak už jsem uvedl, hlavní vokál má pod palcem zpěvačka Markéta, jejíž hlas do muziky AT bez problémů zapadá a jejíž vokální projev působí přirozeným a velmi příjemným dojmem. V některých písních (například č. 5 – 7) ji pak svým growlingem zdatně podporuje a doplňuje kytarista Štěpán Řezníček.
Co se týče bonusů, tak tím prvním je remix songu „Mockingjay“, který vytvořil kytarista holandské žánrově spřízněné kapely DELAIN Timo Somers. Věřím, že pro AT mohla být spolupráce s ním zajímavou zkušeností, ale já musím upřímně říct, že bych se bez této věci klidně obešel, protože podle mě nepřináší nic moc zajímavého. To naopak druhý bonus, jímž je instrumentální piano verze písně „Fairytale“, v podání jinak bubeníka Aleše Winklera, je nejen příjemným poslechovým zážitkem, ale zároveň i pěknou tečkou za celou nahrávkou.
CD je zabaleno do lakovaného rozkládacího, opravdu velice pěkně graficky zpracovaného digipacku (jeho autorem je Gustavo Sazes), který jednak báječně koresponduje s názvem a obsahem alba a zároveň přímo vybízí potencionálního zájemce ke koupi. Booklet samotný pak přináší kompletní anglické texty a rovněž další důležité informace spojené se vznikem desky.
Po poslechu CD „Digital Cube“ musím rád konstatovat, že brněnští vtrhli na domácí melodicko metalovou scénu s velkou vervou a skutečně silným materiálem, který má příznivcům uvedeného stylu rozhodně co říct. Doufám, že kapele její elán a nasazení vydrží i do budoucna a dočkáme se od ní dalších, minimálně stejně kvalitních nahrávek.
Seznam skladeb:
Pakliže je pro některé z vás jméno skupiny naprosto novým a nepopsaným listem, tak vězte, že se tahle parta rozhodla věnovat muzice označované, jako symfonický metal, v tomto případě obohacený gothickými, popovými nebo elektro prvky. Vzhledem k právě uvedeným skutečnostem potom asi nikoho nepřekvapí, že na postu hlavního vokalisty v kapele najdeme dívku, jíž je Markéta Morávková, která ovšem neplní pouze funkci zpěvačky a tak nějak automaticky i zkrášlovacího prvku (úsměv), ale zároveň je i autorkou veškerých anglických textů a taktéž se podílí na skládání muziky.
Hlavní část CD v podstatě tvoří 9 skladeb, které jsou uvozené úvodním elektropopovým intrem a doplněné dvěma bonusy. Mezi touto základní devítkou jsou z mého pohledu tři naprosto jasné hitovky, jimiž jsou titulní věc „Digital Cube“, pátá v pořadí „Mockingjay“ a sedmička „Leave You Behind“ (právě na dvě posledně uvedené byly natočené v úvodu zmíněné klipy). Tyhle písně nejen, že mě zaujaly hned při prvním poslechu nahrávky, ale stejně dobrým a zajímavým dojmem na mě působí neustále i po několikerém protočení alba v přehrávači. Hned v zápětí ale musím rychle dodat, že bych byl velice nerad, aby to teď vyznělo, že tahle deska je pouze o těch třech zmíněných peckách a zbytek je snad nějaká vata. (úsměv) Tak to tedy opravdu není, jelikož i další materiál, třeba v podobě skladeb „Frozen“, „Aurora“ nebo „Now And Then“, je na opravdu vysoké úrovni a celkově bych pak řekl, že CD nemá po kompoziční stránce nějaké výrazně slabší místo. Jak už jsem uvedl, hlavní vokál má pod palcem zpěvačka Markéta, jejíž hlas do muziky AT bez problémů zapadá a jejíž vokální projev působí přirozeným a velmi příjemným dojmem. V některých písních (například č. 5 – 7) ji pak svým growlingem zdatně podporuje a doplňuje kytarista Štěpán Řezníček.
Co se týče bonusů, tak tím prvním je remix songu „Mockingjay“, který vytvořil kytarista holandské žánrově spřízněné kapely DELAIN Timo Somers. Věřím, že pro AT mohla být spolupráce s ním zajímavou zkušeností, ale já musím upřímně říct, že bych se bez této věci klidně obešel, protože podle mě nepřináší nic moc zajímavého. To naopak druhý bonus, jímž je instrumentální piano verze písně „Fairytale“, v podání jinak bubeníka Aleše Winklera, je nejen příjemným poslechovým zážitkem, ale zároveň i pěknou tečkou za celou nahrávkou.
CD je zabaleno do lakovaného rozkládacího, opravdu velice pěkně graficky zpracovaného digipacku (jeho autorem je Gustavo Sazes), který jednak báječně koresponduje s názvem a obsahem alba a zároveň přímo vybízí potencionálního zájemce ke koupi. Booklet samotný pak přináší kompletní anglické texty a rovněž další důležité informace spojené se vznikem desky.
Po poslechu CD „Digital Cube“ musím rád konstatovat, že brněnští vtrhli na domácí melodicko metalovou scénu s velkou vervou a skutečně silným materiálem, který má příznivcům uvedeného stylu rozhodně co říct. Doufám, že kapele její elán a nasazení vydrží i do budoucna a dočkáme se od ní dalších, minimálně stejně kvalitních nahrávek.
Seznam skladeb:
- Connected (intro)
- Digital Cube
- Frozen
- Far And Forgotten
- Mockingjay
- Aurora
- Leave You Behind
- Now And Then
- Fairytale
- Disconnected
- Mockingjay (remix by Timo Somers - bonus)
- Fairytale (piano version - bonus)
Čas: 45:10
Sestava:
- Markéta Morávková – zpěv
- Radek Žák – kytara
- Štěpán Řezníček – kytara, growling
- Pavel Žák – baskytara
- Aleš Winkler – bicí, piano
www.aliatempora.com
www.bandzone.cz/aliatempora