Kapelu STOLEN LIVES jsem poprvé zaregistroval díky společnému splitku s dnes jedničkou tuzemského undergroundu LAHAR. To bylo ještě v době, kdy obě party drtily neurvalý thrashcore. Zatímco LAHAR se postupem času vyprofilovali v ryze čistou thrash metalovou kapelu a ve své hudbě odbourali i poslední zbytky hardcoru, STOLEN LIVES zůstali věrní své odnoži. I když jistý přerod nebo spíše posun kapela udělala. A ten je nejvíce slyšet na jejich aktuální desce „Budoucnost sviní“. Album vyšlo letos v létě v kooperaci hned dvanácti labelů a to jak na vinylu (300 ks.), tak i na CD (300 ks.). Obal s „prasečím thrasherem“, který celkem vystihuje název alba, má na svědomí kreslíř Tofu Thrasher, mj. autor obalu předchozího splitu s RAPSOD či plakátů dnes již zaniklého festivalu Play Fast or Dont.
Samotné album „Budoucnost sviní“ pak ukrývá dvanáct nabitých válů. Vše odstartuje krátké a hrané intro. Pomalé vyhrávky jen připraví posluchače na to, co přijde. STOLEN LIVES se s ničím nepářou a hned válec „Nekonečný cyklus“ dává jasnou odpověď na to, s čím že to pánové letos přišli. Agresivní nástup a pak už jen thrash/hardcore nálet. Okamžitě je poznat, jakým směrem se STOLEN LIVES vydávají. Zatímco jejich prvotní nahrávky byly vysloveně „bordel“, tentokrát se jedná o hotovou a po všech stránkách vyzrálou kapelu. Na LP „Budoucnost sviní“ je dobře slyšet jejich větší příklon ke klasickému thrash metalu. Dočkáme se zde více kytarových vyhrávek, kytarových sól i momentů, které do této škatulky lze zařadit. Například perfektně srozumitelný Davidův vokál. Stále je to řev, nicméně spíše níže položený. Dalším faktorem je zařazení i několika pomalejších pasáží. Ty jsou sice krátké, ale například ve skladbě „Syndrom vyhasnutí“ výrazně obohacují celou tvorbu kapely. Samozřejmě STOLEN LIVES ze své muziky neodbourali hardcore složku. A je to dobře. Svým způsobem díky současnému pojetí jsou STOLEN LIVES v našich luzích a hájích lehce rozpoznatelnou kapelou. Ve své odnoži patří k absolutní špičce, ne-li na vrchol. Jednotlivé skladby mají stopáž v průměru necelé dvě minuty, což je v tomto případě ideální. Prostě nahrnout to a vypadnout. I z toho důvodu působí celé album velmi intenzivně, přímočaře a má jasné sdělení. Čas na oddech není žádný a tak to u STOLEN LIVES bylo vždycky. Na celém albu nenajdete slabé místo a všechny skladby jsou i přes svou podobnost vyvážené a na vysoké úrovni. Stejně tak jsou všechny jasnými koncertními vypalovačkami. Snad jen škoda, že STOLEN LIVES disponují pouze jednou kytarou. Zdvojení kytar by jejich thrashcore určitě posunulo ještě o kousek dále po instrumentální stránce. Textově zůstala čtveřice tam, kde byla. Klasická a kvalitně zpracovaná hardcore tématika je již dlouhá léta součástí hudby STOLEN LIVES.
STOLEN LIVES se svou novou deskou jednoznačně nezklamali. Naopak si troufám tvrdit, že jde o jejich doposud nejlepší nahrávku. Nejenže je to první velké album, ale především díky energickému a chytlavému materiálu. Kapele se podařilo do malého prostoru napěchovat maximum možného. Velmi dobrý výsledek i pocit z poslechu ještě potvrzuje skvělý zvuk z vyhlášeného Shaark studia, kde loni v prosinci STOLEN LIVES tento materiál nahráli. Stejně tak zpracování nosičů je na vysoké úrovni. Nechybí ani překlady textů do angličtiny. Povedená práce a jedna z nejlepších desek, která na tuzemské undergroundové scéně vyšla.
Seznam skladeb:
Čas: cca 20 min.
Sestava:
http://fuckingstolenlives.bandcamp.com/
Samotné album „Budoucnost sviní“ pak ukrývá dvanáct nabitých válů. Vše odstartuje krátké a hrané intro. Pomalé vyhrávky jen připraví posluchače na to, co přijde. STOLEN LIVES se s ničím nepářou a hned válec „Nekonečný cyklus“ dává jasnou odpověď na to, s čím že to pánové letos přišli. Agresivní nástup a pak už jen thrash/hardcore nálet. Okamžitě je poznat, jakým směrem se STOLEN LIVES vydávají. Zatímco jejich prvotní nahrávky byly vysloveně „bordel“, tentokrát se jedná o hotovou a po všech stránkách vyzrálou kapelu. Na LP „Budoucnost sviní“ je dobře slyšet jejich větší příklon ke klasickému thrash metalu. Dočkáme se zde více kytarových vyhrávek, kytarových sól i momentů, které do této škatulky lze zařadit. Například perfektně srozumitelný Davidův vokál. Stále je to řev, nicméně spíše níže položený. Dalším faktorem je zařazení i několika pomalejších pasáží. Ty jsou sice krátké, ale například ve skladbě „Syndrom vyhasnutí“ výrazně obohacují celou tvorbu kapely. Samozřejmě STOLEN LIVES ze své muziky neodbourali hardcore složku. A je to dobře. Svým způsobem díky současnému pojetí jsou STOLEN LIVES v našich luzích a hájích lehce rozpoznatelnou kapelou. Ve své odnoži patří k absolutní špičce, ne-li na vrchol. Jednotlivé skladby mají stopáž v průměru necelé dvě minuty, což je v tomto případě ideální. Prostě nahrnout to a vypadnout. I z toho důvodu působí celé album velmi intenzivně, přímočaře a má jasné sdělení. Čas na oddech není žádný a tak to u STOLEN LIVES bylo vždycky. Na celém albu nenajdete slabé místo a všechny skladby jsou i přes svou podobnost vyvážené a na vysoké úrovni. Stejně tak jsou všechny jasnými koncertními vypalovačkami. Snad jen škoda, že STOLEN LIVES disponují pouze jednou kytarou. Zdvojení kytar by jejich thrashcore určitě posunulo ještě o kousek dále po instrumentální stránce. Textově zůstala čtveřice tam, kde byla. Klasická a kvalitně zpracovaná hardcore tématika je již dlouhá léta součástí hudby STOLEN LIVES.
STOLEN LIVES se svou novou deskou jednoznačně nezklamali. Naopak si troufám tvrdit, že jde o jejich doposud nejlepší nahrávku. Nejenže je to první velké album, ale především díky energickému a chytlavému materiálu. Kapele se podařilo do malého prostoru napěchovat maximum možného. Velmi dobrý výsledek i pocit z poslechu ještě potvrzuje skvělý zvuk z vyhlášeného Shaark studia, kde loni v prosinci STOLEN LIVES tento materiál nahráli. Stejně tak zpracování nosičů je na vysoké úrovni. Nechybí ani překlady textů do angličtiny. Povedená práce a jedna z nejlepších desek, která na tuzemské undergroundové scéně vyšla.
Seznam skladeb:
- Intro
- Nekonečný cyklus
- Budoucnost sviní
- Hymna mrtvého národa
- Kup si svou smrt
- Ztráta
- Bída a lesk
- Uspat syčící vztek
- Syndrom vyhasnutí
- Jsem blíž ke dnu
- Zklamání
- Napořád
Čas: cca 20 min.
Sestava:
- David - zpěv
- Honza - bicí
- Jarda - baskytara
- Tomáš - kytara
http://fuckingstolenlives.bandcamp.com/