Kdy byla vaše skupina založena, proč zrovna tenhle název, co znamená a co bylo prvotním impulsem pro její vznik?
Kapelu jsme založili ve složení kytara, basa a bicí klasicky na střední škole někdy kolem roku 2000. Sice jsme neměli téměř žádné hudební znalosti ani zkušenosti, ale rozhodně jsme chtěli mít kapelu. Tu jsme pojmenovali PLUM DUMPLINGS (švestkové knedlíky), v té době to prostě znělo dobře a když si dá člověk pozor na výslovnost, zní to dobře i dnes! Pod měkkou vrstvou knedlíku najdete rozmačkanou švestku, ale uvnitř je pevná pecka, tu jen tak nerozkousnete!
Představte jednotlivé členy - věk, zda již někde hráli a jak dlouho hrají na svůj nástroj?
Je nás 5, zpěv (Adél), 2 kytary (Vyky a Quethak), basa (Tom alias Švéďák), bicí (Majkl), čím dál častěji i synťáky. Jak už to tak bývá, každý z nás měl ještě jiné kapely, ale žádná z nich nijak výrazně nezměnila dějiny hudby.
Za jakých podmínek jste nahrávku pořídili, jak jste s ní spokojeni, jaký náklad jste od nahrávky pořídili, jak jde zatím na odbyt, jaká je cena?
Materiál na desku jsme vytvářeli přibližně dva roky, písničky jsme vždy vyzkoušeli před publikem, pak jsme se zavřeli na podzim 2013 na chatě na Šumavě a doladili Kafku a Le rond qui craque. Z Šumavy vedla cesta do Jámoru za Ondřejem Ježkem, kde se naše snažení zhmotnilo. S tím, co s námi provedl Ondřej, jsme náramně spokojení, otázkou je jak dlouho a kdy se budeme chtít sami překonat a udělat další desku. Nechali jsme vylisovat 300 cedéček, je ale možné desku koupit i na stránkách Červeného koně v elektronické formě. Doporučujeme ale koupit pevný nosič, máte v něm i skvělý koupelnový plakát.
Texty – proč jste rozhodli zpívat francouzsky..., kdo je autorem slov, jaká témata volíte?
Když přišla Adél do kapely, řekli jsme jí, že chceme texty v angličtině. Ona je složila ve francouzštině a čekala, jak dlouho bude trvat, než si toho všimneme. Jelikož už to měla ale napsaný a docela to sedělo s hudbou, už jsme to tak nechali. A nakonec se to celkem vyplatilo.
Témata se objevují tak nějak sama. Někdy je dobrou inspirací jen nějaká vzpomínka a někdy je jí kniha, jako třeba v případě Nadji či Kafky.
Kdo je autorem loga, obalu, webu – jakou důležitost těmto grafickým věcem přisuzujete?
Logo nám vytvořila Katka Motýlová, která je autorkou i klipu k Nadji. Katka je naše kamarádka, co se okolo nás točí už dlouho, dělala nám i přebal k předchozímu demu. Je to člověk, který kapele dost sedí, škoda jen, že se pohybuje hodně v Praze. Přebal desky L´épitaphe des papillons dělala Beata Spáčilová. Společně s ní připravujeme i klip ke stejnojmennému songu. Grafice přisuzujeme velký význam, ale zároveň je to často způsob, jak nechat do hudby vejít někoho zvenčí, kdo to vyjádří vizuálně, což může být někdy překvapením pro nás samotné.
Které kapely patří mezi vaše vzory/zdroje inspirace?
Vlivů je spousta, ale můžeme zmínit asi Radiohead, My Bloody Valentine, Place to Bury Strangers, QOTSA nebo YYYs, Noir désir, PJ Harvey a určitě současní Arctic Monkeys
Posílali jste nahrávku na firmy, případně, na které, jaká byla/nebyla odezva?
Poslali jsme do několika alternativnějších vydavatelství, nakonec jsme se domluvili na spolupráci s Červeným Koněm a zatím si ji nemůžeme vynachválit.
Kolik máte za sebou koncertů a který považujete za nejpovedenější?
Asi něco kolem stovky, Karel Čáslavský by to určitě věděl líp. Nejraději vzpomínáme na koncert na Flédě, kde lidi skákali už při zvučení kopáku, lezli nám po podiu a byli jak urvaní z řetězu. Něco podobného se pak stalo ještě v Uherském Hradisku, kde nám po koncertě pár fanoušků vlezlo za nástroje, a chtěli si zahrát. No a pak to byl koncert s hrdiny našeho mládí Už Jsme Doma ve Vagonu a nebo účast na Eurotrialogu.
Máte ambice ukázat se v zahraničí?
Domlouváme turné ve Francii a pár koncertů na Slovensku. Ale pokud přijde nabídka z Ameriky nebo Austrálie, tak asi pojedeme.
Plány do budoucna...
Na podzim turné po ČR, další klip, v létě festivaly. Velká touha je nechat udělat L´épitaphe des papillons na vinyly. A pak samozřejmě měnit dějiny hudby. (úsměv)
http://bandzone.cz/plumdumplings
Videoklip Nadja
RECENZE
Kapelu jsme založili ve složení kytara, basa a bicí klasicky na střední škole někdy kolem roku 2000. Sice jsme neměli téměř žádné hudební znalosti ani zkušenosti, ale rozhodně jsme chtěli mít kapelu. Tu jsme pojmenovali PLUM DUMPLINGS (švestkové knedlíky), v té době to prostě znělo dobře a když si dá člověk pozor na výslovnost, zní to dobře i dnes! Pod měkkou vrstvou knedlíku najdete rozmačkanou švestku, ale uvnitř je pevná pecka, tu jen tak nerozkousnete!
Představte jednotlivé členy - věk, zda již někde hráli a jak dlouho hrají na svůj nástroj?
Je nás 5, zpěv (Adél), 2 kytary (Vyky a Quethak), basa (Tom alias Švéďák), bicí (Majkl), čím dál častěji i synťáky. Jak už to tak bývá, každý z nás měl ještě jiné kapely, ale žádná z nich nijak výrazně nezměnila dějiny hudby.
Za jakých podmínek jste nahrávku pořídili, jak jste s ní spokojeni, jaký náklad jste od nahrávky pořídili, jak jde zatím na odbyt, jaká je cena?
Materiál na desku jsme vytvářeli přibližně dva roky, písničky jsme vždy vyzkoušeli před publikem, pak jsme se zavřeli na podzim 2013 na chatě na Šumavě a doladili Kafku a Le rond qui craque. Z Šumavy vedla cesta do Jámoru za Ondřejem Ježkem, kde se naše snažení zhmotnilo. S tím, co s námi provedl Ondřej, jsme náramně spokojení, otázkou je jak dlouho a kdy se budeme chtít sami překonat a udělat další desku. Nechali jsme vylisovat 300 cedéček, je ale možné desku koupit i na stránkách Červeného koně v elektronické formě. Doporučujeme ale koupit pevný nosič, máte v něm i skvělý koupelnový plakát.
Texty – proč jste rozhodli zpívat francouzsky..., kdo je autorem slov, jaká témata volíte?
Když přišla Adél do kapely, řekli jsme jí, že chceme texty v angličtině. Ona je složila ve francouzštině a čekala, jak dlouho bude trvat, než si toho všimneme. Jelikož už to měla ale napsaný a docela to sedělo s hudbou, už jsme to tak nechali. A nakonec se to celkem vyplatilo.
Témata se objevují tak nějak sama. Někdy je dobrou inspirací jen nějaká vzpomínka a někdy je jí kniha, jako třeba v případě Nadji či Kafky.
Kdo je autorem loga, obalu, webu – jakou důležitost těmto grafickým věcem přisuzujete?
Logo nám vytvořila Katka Motýlová, která je autorkou i klipu k Nadji. Katka je naše kamarádka, co se okolo nás točí už dlouho, dělala nám i přebal k předchozímu demu. Je to člověk, který kapele dost sedí, škoda jen, že se pohybuje hodně v Praze. Přebal desky L´épitaphe des papillons dělala Beata Spáčilová. Společně s ní připravujeme i klip ke stejnojmennému songu. Grafice přisuzujeme velký význam, ale zároveň je to často způsob, jak nechat do hudby vejít někoho zvenčí, kdo to vyjádří vizuálně, což může být někdy překvapením pro nás samotné.
Které kapely patří mezi vaše vzory/zdroje inspirace?
Vlivů je spousta, ale můžeme zmínit asi Radiohead, My Bloody Valentine, Place to Bury Strangers, QOTSA nebo YYYs, Noir désir, PJ Harvey a určitě současní Arctic Monkeys
Posílali jste nahrávku na firmy, případně, na které, jaká byla/nebyla odezva?
Poslali jsme do několika alternativnějších vydavatelství, nakonec jsme se domluvili na spolupráci s Červeným Koněm a zatím si ji nemůžeme vynachválit.
Kolik máte za sebou koncertů a který považujete za nejpovedenější?
Asi něco kolem stovky, Karel Čáslavský by to určitě věděl líp. Nejraději vzpomínáme na koncert na Flédě, kde lidi skákali už při zvučení kopáku, lezli nám po podiu a byli jak urvaní z řetězu. Něco podobného se pak stalo ještě v Uherském Hradisku, kde nám po koncertě pár fanoušků vlezlo za nástroje, a chtěli si zahrát. No a pak to byl koncert s hrdiny našeho mládí Už Jsme Doma ve Vagonu a nebo účast na Eurotrialogu.
Máte ambice ukázat se v zahraničí?
Domlouváme turné ve Francii a pár koncertů na Slovensku. Ale pokud přijde nabídka z Ameriky nebo Austrálie, tak asi pojedeme.
Plány do budoucna...
Na podzim turné po ČR, další klip, v létě festivaly. Velká touha je nechat udělat L´épitaphe des papillons na vinyly. A pak samozřejmě měnit dějiny hudby. (úsměv)
http://bandzone.cz/plumdumplings
Videoklip Nadja
RECENZE