Na otázky odpovídal kytarista a zpěvák Kverd.
„Dolores“ vznikala v době, kdy jste procházeli nelehkým obdobím, což se na náladě desky projevilo. Utekly další dva roky a je tu „AKUNVST“, a že by to byla přehlídka radosti, to se tvrdit nedá. Jen doufám, že vaše „nelehké období“ už skončilo. V jaké atmosféře jste tvořili tentokrát?
Tahle deska vznikala v hořkosladkém obalu. Velkou měrou se to podepsalo na volbě tématu i celkového poselství nahrávky. Byl to čas ohlížení se za něčím velmi důležitým, pro co už v životě, kromě představ, není místo. Stejně ale chceme žít, tak si občas vymýšlíme.
Nová deska vyšla i na vinylu. Jaký máte sami k tomuto médiu vztah, kupujete desky? Někdo vás může nařknout z následování trendu a využívání boomu LP, druzí budou nadšení. Proč jste vlastně toužili po tom vydat „AKUNVST“ i na LP? A kolik kusů LP jste nechali vylisovat?
Vinyly si sem tam kupuji, primárně od věcí, které mám osobně hodně rád. Je to krásný artefakt, který jsme zamýšleli už pro "Dolores", ale klasicky na to nebyly prostředky ani firma, která by nám s tím pomohla. S "Akunvst" už jsme nechtěli opakovat stejnou chybu a spoléhat se na něčí pomoc. Fakt, že se na výsledku nakonec podílel kolektiv Naše desky nás velmi těší, ale byli jsme připraveni i na variantu bez jejich přispění. Jsme tu 10 let, tohle je dárek pro nás i lidi, kterým na naší hudbě záleží. Desek je 250 kusů.
Zpracování desky je na dnešní poměry celkem strohé. Postrádám nějaký vnitřní list s texty, nebo větším infem. Na druhou stranu je LP za klasickou cenu české UG desky 250,–. Vymyslet nějaký parádní gatefold by asi ve vašem případě nebyl problém. Rozumím tomu, že jste chtěli udělat vinyl, prodávat ho za férovou cenu, ale zároveň jste byli limitováni rozpočtem?
Ano, rozumíš tomu správně, cena vinylové edice je nemalá a jakákoli rozšíření rozpočet dost navyšují, což jsme si nemohli dovolit. Na druhou stranu bych tu ale rád zmínil fakt, že se nám všechny ty luxusní, limitované, barevné a nevím jaké edice celkem eklují. Každý dneska má nějakým způsobem limitovaný vinyl, až jsou vlastně vzácné ty obyčejné. Přihlédněme ale zpět k podstatě – je to přece to, co to je. Je to velká černá deska a na ní je hudba – nechceme z toho dělat výkladní skříň. Informace o nahrávání obal obsahuje, texty budou určitě dohledatelné na webových stránkách.
Tentokrát doznal změnu i váš obal. Tmavé barvy, vystřídaly optimističtější tóny. Co by měla ona labuť představovat? Nebo nepředstavuje nic a jde jen o to, že se vám obraz, tak jak je namalovaný, jednoduše líbí? Malba byla na zadání?
Z otázky vyplývá, že ti podstata našeho sdělení uniká. Pokusím se ji tedy přiblížit. Na obalu nové nahrávky je labuť letící nad vodní hladinou. Jak možná víš, labutě si vybírají své partnery na celý svůj život a když o ně přijdou, jsou samy. I lidem kříží životy setkání, na která jednoduše nejde zapomenout a tak vzpomínají, vymýšlejí si v sobě přítomnost svých blízkých, aby se jim na světě lépe dýchalo. „Akunvst“ je právě o tomhle, v kontextu našeho žití. Je tedy logické, že Luděk Řezáč maloval obraz na naše zadání.
Čí prací je design triček? Ten se vážně povedl, musím vás pochválit, že jste zvolili jinou barvu triček než černou. Vyrobit jste nechali modrou a smetanovou, pro dámy pak zelenou a modrou, sám jsem nevěděl jakou si vybrat.
Motiv potisku triček má na svědomí Lucka Kašná aka Cruela. Jejích prací jsem si všiml na internetu a zaujala mě svým stylem, je to něco úplně jiného, než bývá na „metalovém“ písku zvykem. Oslovil jsem ji s nabídkou spolupráce, vysvětlil jí, co potřebuji a ona souhlasila. Výsledný design můžete posoudit sami, souzní se symbolikou desky a zároveň působí moderně. Černá trika už nás nebaví, každý z nás jich už má doma tolik… Proč přidávat další?
Jste kapela, která nad svou propagací přemýšlí a z každého vašeho kroku je to znát. Nějak mi ale uniká smysl vaší promo fotky. Ta spíš vypadá jako reklama na cigára. Propagace kouření to zřejmě být ale nemá? (úsměv)
Já zas nerozumím tomu, proč je potřeba se v ní do detailu vrtat. Ta promofotka pochopitelně není reklamou na tabákový průmysl, no kdybychom obdrželi nějaké bonusy, zlobit se nebudeme (smích). Jednoho studeného letního dne jsme se sešli u vody nedaleko Brna, to prostředí s tématem desky souzní a výsledný pocit z fotografie také.
S Heiden bylo automaticky spjato vydavatelství Naga. To už Michal (Einsk) definitivně ukončil? Když už ani Heiden nevyšli u této stáje, vypadá to, že konec Nagy je definitivní.
Ano, NAGA productions už je minulostí. Michal má v současné době na starosti jiné věci a na label už by nebylo dost energie. Pokud vím, nebyla by ani chuť, protože stav scény jako takové ho v poslední době dost frustroval. Užívá si svoji roli bubeníka v Heiden a myslím, že mu je fajn.
Co si slibujete od vašeho nového vydavatele Epidemie Records?
Žádná velká očekávání nemáme, nejsme děti. Je pro nás svěží po letech komunikovat s někým novým, je moc fajn pocit vědět, že Martin má naše album opravdu rád, chce se za něj bít a jsme celkově zvědaví jak si celý projekt „Akunvst“ povede. Přece jen to jsou dva roky našeho života.
Když jste koncertně propagovali „Dolores“, tak váš playlist obsahoval skladby pouze z ní. I když se mi „Obsidian“ líbila, tady jsem tu snahu „odstřihnout“ se od minulosti chápal. Co jsem četl reporty z vašich prosincových koncertů, tak jste zařadili do aktuálních setů věci, jak z „Dolores“, tak z „AKUNVST“ zhruba v poměru půl na půl. Jak jste nad koncertním playlistem uvažovali tentokrát?
Uvažovali jsme nad tím, že koncerty tentokrát nechceme pojmout stejně jako křest "Dolores" (smích). Do setu jsme seskládali ty energičtější z nových skladeb, ty o kterých si myslíme, že jsou srozumitelné i na první poslech v klubu a doplnili je skladbami z "Dolores", které považujeme za vhodné hrát. Výsledný mix je celkem pestrý, osobně mě i překvapilo jak dobře vedle sebe skladby z obou desek fungují.
Proběhla první várka recenzí – reakcí na „AKUNVST“, v podstatě jen a pouze kladného charakteru. To určitě potěší. Nejdůležitější je samozřejmě váš pocit z nahrávky, a sami si asi nejlépe vyhodnotíte, zda-li se vše vyvedlo, tak jak jste chtěli, ale dáváte na názory zvenčí, mají pro vás smysl?
Zpětná vazba má vždycky smysl. I když si někdy říkáte: „Proboha, co tam o tom ten člověk tlachá.“ (smích). Je dobrý se k recenzím vrátit s nějakým odstupem, třeba po roce. To už desku vidíte docela jinak a tehdejší reakce lidí vás můžou překvapit, usměrnit nebo motivovat.
Máte nějaké reakce ze zahraničí? Posílali jste minulé desky někam ven? Má vůbec pro českou kapelu smysl snažit se vyvíjet nějakou aktivitu směrem za hranice?
Ne, nemáme. "Obsidian" a "Dolores" jsme ven posílali a nějaké recenze pochopitelně jsou dohledatelné, ale "Akunvst" nikam ven necpeme. Nevím jestli v tomhle směru vyvíjí nějakou aktivitu Martin Čech, ale sám se o to příliš nezajímám. Všude je všeho plno a já mám dojem, že českou desku si nejvíc užijí Češi, nejlíp se s ní dokáží ztotožnit a to je jeden z faktorů o které mi jde nejvíc. Vlastně by se dalo říct, že míra ztotožnění se s albem je i měrou jeho obliby. Sám jsi toho důkazem (smích).
V mých očích jste pracovitá kapela. Od hudby, přes grafiku, komunikaci, vždy na mě působíte zájmem a tím, že je kapela pro vás na prvním místě. Když vydáte desku, ohlasy jsou kladné, ale i v rámci té naší malé UG scény, vás lze považovat za UG kapelu. Cloumá vámi někdy pocit nedocenění?
Myslím, že necloumá. Byly doby, kdy jsem se divil tomu, co jsou schopní lidi houfně podporovat a zviditelňovat. Dnes se divím jenom v divadle. Je taky pravda, že za deset let existence v českém UG musí mít člověk výrazně jinou motivaci k tvorbě než je zájem fans. Tohle jsme, myslím si, zvládli a hormony s námi necloumají. Jsme srdečně rádi za každého, kdo má naši hudbu rád a snažíme se to těm lidem dát najevo.
Jako kapela se nikam netlačíte. Na nějakém větším festivalu, jestli se nepletu, jste ještě nehráli. Ani si vás nedokážu představit, jak u někoho lobujete, aby vás nechal tam a tam zahrát. Myslíš, že už nastal ten správný čas a v létě vás bude možnost někde spatřit?
Hráli jsme vlastně jenom na Basinfirefestu, AFODu, Czech Death Festu a Blacklights, pak myslím ještě na nějakém festivalu v Německu, nebo Rakousku, to není podstatné. Sám nedokážu posoudit fakt, jestli je teď ten pravý čas, a nebo není. Je to nejspíš otázka pro pořadatele těchto akcí. Do prdele nikomu nepolezeme ani tentokrát (smích), ale pokud dostaneme rozumnou nabídku, uděláme všechno, co je v našich silách, abychom pořadateli vyšli vstříc. Nechejme se překvapit.
Na závěr ještě jedno zastavení k minulé „Dolores“. V titulní skladbě zazní z tvých úst modlitba. Proč tam je, už bylo vysvětleno. V rozhovoru pro Fobii jsi minule říkal, že nechcete nikoho pobuřovat, ani přesvědčovat a jestli to někoho trápí, ať si pustí jinou kapelu. Měl jsi s nějakým „metalovým ultras“ kvůli tomuto tématu rozepři?
HEIDEN je na BM scéně už roky ostře sledovaný vlak. Tak to bylo a tak to velmi pravděpodobně i zůstane. Čím víc jinou desku uděláme, tím víc ultras to asi provokuje. Před pár dny vyšla recenze na Mortemu a během chvíle pod ní bylo naklikaná spousta negativních hodnocení. Koukali jsme na to a balili vůbec první CDčka a LPčka k odeslání (smích).
Jak si představuješ typického fanouška/posluchače HEIDEN?
Já si takové věci nepředstavuji, jsem rád, že takoví lidé existují a dál se tím asi nezabývám. Nedělám hudbu pro flanelkáře, depresanty, bubáky nebo alternativce. Dělám ji, protože mě naplňuje a pokud ji má zároveň i někdo v oblibě, je to krásný bonus.
Díky za podporu HEIDEN.
RECENZE na "AKUNVST"
www.heidenhorde.com
„Dolores“ vznikala v době, kdy jste procházeli nelehkým obdobím, což se na náladě desky projevilo. Utekly další dva roky a je tu „AKUNVST“, a že by to byla přehlídka radosti, to se tvrdit nedá. Jen doufám, že vaše „nelehké období“ už skončilo. V jaké atmosféře jste tvořili tentokrát?
Tahle deska vznikala v hořkosladkém obalu. Velkou měrou se to podepsalo na volbě tématu i celkového poselství nahrávky. Byl to čas ohlížení se za něčím velmi důležitým, pro co už v životě, kromě představ, není místo. Stejně ale chceme žít, tak si občas vymýšlíme.
Nová deska vyšla i na vinylu. Jaký máte sami k tomuto médiu vztah, kupujete desky? Někdo vás může nařknout z následování trendu a využívání boomu LP, druzí budou nadšení. Proč jste vlastně toužili po tom vydat „AKUNVST“ i na LP? A kolik kusů LP jste nechali vylisovat?
Vinyly si sem tam kupuji, primárně od věcí, které mám osobně hodně rád. Je to krásný artefakt, který jsme zamýšleli už pro "Dolores", ale klasicky na to nebyly prostředky ani firma, která by nám s tím pomohla. S "Akunvst" už jsme nechtěli opakovat stejnou chybu a spoléhat se na něčí pomoc. Fakt, že se na výsledku nakonec podílel kolektiv Naše desky nás velmi těší, ale byli jsme připraveni i na variantu bez jejich přispění. Jsme tu 10 let, tohle je dárek pro nás i lidi, kterým na naší hudbě záleží. Desek je 250 kusů.
Zpracování desky je na dnešní poměry celkem strohé. Postrádám nějaký vnitřní list s texty, nebo větším infem. Na druhou stranu je LP za klasickou cenu české UG desky 250,–. Vymyslet nějaký parádní gatefold by asi ve vašem případě nebyl problém. Rozumím tomu, že jste chtěli udělat vinyl, prodávat ho za férovou cenu, ale zároveň jste byli limitováni rozpočtem?
Ano, rozumíš tomu správně, cena vinylové edice je nemalá a jakákoli rozšíření rozpočet dost navyšují, což jsme si nemohli dovolit. Na druhou stranu bych tu ale rád zmínil fakt, že se nám všechny ty luxusní, limitované, barevné a nevím jaké edice celkem eklují. Každý dneska má nějakým způsobem limitovaný vinyl, až jsou vlastně vzácné ty obyčejné. Přihlédněme ale zpět k podstatě – je to přece to, co to je. Je to velká černá deska a na ní je hudba – nechceme z toho dělat výkladní skříň. Informace o nahrávání obal obsahuje, texty budou určitě dohledatelné na webových stránkách.
Tentokrát doznal změnu i váš obal. Tmavé barvy, vystřídaly optimističtější tóny. Co by měla ona labuť představovat? Nebo nepředstavuje nic a jde jen o to, že se vám obraz, tak jak je namalovaný, jednoduše líbí? Malba byla na zadání?
Z otázky vyplývá, že ti podstata našeho sdělení uniká. Pokusím se ji tedy přiblížit. Na obalu nové nahrávky je labuť letící nad vodní hladinou. Jak možná víš, labutě si vybírají své partnery na celý svůj život a když o ně přijdou, jsou samy. I lidem kříží životy setkání, na která jednoduše nejde zapomenout a tak vzpomínají, vymýšlejí si v sobě přítomnost svých blízkých, aby se jim na světě lépe dýchalo. „Akunvst“ je právě o tomhle, v kontextu našeho žití. Je tedy logické, že Luděk Řezáč maloval obraz na naše zadání.
Čí prací je design triček? Ten se vážně povedl, musím vás pochválit, že jste zvolili jinou barvu triček než černou. Vyrobit jste nechali modrou a smetanovou, pro dámy pak zelenou a modrou, sám jsem nevěděl jakou si vybrat.
Motiv potisku triček má na svědomí Lucka Kašná aka Cruela. Jejích prací jsem si všiml na internetu a zaujala mě svým stylem, je to něco úplně jiného, než bývá na „metalovém“ písku zvykem. Oslovil jsem ji s nabídkou spolupráce, vysvětlil jí, co potřebuji a ona souhlasila. Výsledný design můžete posoudit sami, souzní se symbolikou desky a zároveň působí moderně. Černá trika už nás nebaví, každý z nás jich už má doma tolik… Proč přidávat další?
Jste kapela, která nad svou propagací přemýšlí a z každého vašeho kroku je to znát. Nějak mi ale uniká smysl vaší promo fotky. Ta spíš vypadá jako reklama na cigára. Propagace kouření to zřejmě být ale nemá? (úsměv)
Já zas nerozumím tomu, proč je potřeba se v ní do detailu vrtat. Ta promofotka pochopitelně není reklamou na tabákový průmysl, no kdybychom obdrželi nějaké bonusy, zlobit se nebudeme (smích). Jednoho studeného letního dne jsme se sešli u vody nedaleko Brna, to prostředí s tématem desky souzní a výsledný pocit z fotografie také.
S Heiden bylo automaticky spjato vydavatelství Naga. To už Michal (Einsk) definitivně ukončil? Když už ani Heiden nevyšli u této stáje, vypadá to, že konec Nagy je definitivní.
Ano, NAGA productions už je minulostí. Michal má v současné době na starosti jiné věci a na label už by nebylo dost energie. Pokud vím, nebyla by ani chuť, protože stav scény jako takové ho v poslední době dost frustroval. Užívá si svoji roli bubeníka v Heiden a myslím, že mu je fajn.
Co si slibujete od vašeho nového vydavatele Epidemie Records?
Žádná velká očekávání nemáme, nejsme děti. Je pro nás svěží po letech komunikovat s někým novým, je moc fajn pocit vědět, že Martin má naše album opravdu rád, chce se za něj bít a jsme celkově zvědaví jak si celý projekt „Akunvst“ povede. Přece jen to jsou dva roky našeho života.
Když jste koncertně propagovali „Dolores“, tak váš playlist obsahoval skladby pouze z ní. I když se mi „Obsidian“ líbila, tady jsem tu snahu „odstřihnout“ se od minulosti chápal. Co jsem četl reporty z vašich prosincových koncertů, tak jste zařadili do aktuálních setů věci, jak z „Dolores“, tak z „AKUNVST“ zhruba v poměru půl na půl. Jak jste nad koncertním playlistem uvažovali tentokrát?
Uvažovali jsme nad tím, že koncerty tentokrát nechceme pojmout stejně jako křest "Dolores" (smích). Do setu jsme seskládali ty energičtější z nových skladeb, ty o kterých si myslíme, že jsou srozumitelné i na první poslech v klubu a doplnili je skladbami z "Dolores", které považujeme za vhodné hrát. Výsledný mix je celkem pestrý, osobně mě i překvapilo jak dobře vedle sebe skladby z obou desek fungují.
Proběhla první várka recenzí – reakcí na „AKUNVST“, v podstatě jen a pouze kladného charakteru. To určitě potěší. Nejdůležitější je samozřejmě váš pocit z nahrávky, a sami si asi nejlépe vyhodnotíte, zda-li se vše vyvedlo, tak jak jste chtěli, ale dáváte na názory zvenčí, mají pro vás smysl?
Zpětná vazba má vždycky smysl. I když si někdy říkáte: „Proboha, co tam o tom ten člověk tlachá.“ (smích). Je dobrý se k recenzím vrátit s nějakým odstupem, třeba po roce. To už desku vidíte docela jinak a tehdejší reakce lidí vás můžou překvapit, usměrnit nebo motivovat.
Máte nějaké reakce ze zahraničí? Posílali jste minulé desky někam ven? Má vůbec pro českou kapelu smysl snažit se vyvíjet nějakou aktivitu směrem za hranice?
Ne, nemáme. "Obsidian" a "Dolores" jsme ven posílali a nějaké recenze pochopitelně jsou dohledatelné, ale "Akunvst" nikam ven necpeme. Nevím jestli v tomhle směru vyvíjí nějakou aktivitu Martin Čech, ale sám se o to příliš nezajímám. Všude je všeho plno a já mám dojem, že českou desku si nejvíc užijí Češi, nejlíp se s ní dokáží ztotožnit a to je jeden z faktorů o které mi jde nejvíc. Vlastně by se dalo říct, že míra ztotožnění se s albem je i měrou jeho obliby. Sám jsi toho důkazem (smích).
V mých očích jste pracovitá kapela. Od hudby, přes grafiku, komunikaci, vždy na mě působíte zájmem a tím, že je kapela pro vás na prvním místě. Když vydáte desku, ohlasy jsou kladné, ale i v rámci té naší malé UG scény, vás lze považovat za UG kapelu. Cloumá vámi někdy pocit nedocenění?
Myslím, že necloumá. Byly doby, kdy jsem se divil tomu, co jsou schopní lidi houfně podporovat a zviditelňovat. Dnes se divím jenom v divadle. Je taky pravda, že za deset let existence v českém UG musí mít člověk výrazně jinou motivaci k tvorbě než je zájem fans. Tohle jsme, myslím si, zvládli a hormony s námi necloumají. Jsme srdečně rádi za každého, kdo má naši hudbu rád a snažíme se to těm lidem dát najevo.
Jako kapela se nikam netlačíte. Na nějakém větším festivalu, jestli se nepletu, jste ještě nehráli. Ani si vás nedokážu představit, jak u někoho lobujete, aby vás nechal tam a tam zahrát. Myslíš, že už nastal ten správný čas a v létě vás bude možnost někde spatřit?
Hráli jsme vlastně jenom na Basinfirefestu, AFODu, Czech Death Festu a Blacklights, pak myslím ještě na nějakém festivalu v Německu, nebo Rakousku, to není podstatné. Sám nedokážu posoudit fakt, jestli je teď ten pravý čas, a nebo není. Je to nejspíš otázka pro pořadatele těchto akcí. Do prdele nikomu nepolezeme ani tentokrát (smích), ale pokud dostaneme rozumnou nabídku, uděláme všechno, co je v našich silách, abychom pořadateli vyšli vstříc. Nechejme se překvapit.
Na závěr ještě jedno zastavení k minulé „Dolores“. V titulní skladbě zazní z tvých úst modlitba. Proč tam je, už bylo vysvětleno. V rozhovoru pro Fobii jsi minule říkal, že nechcete nikoho pobuřovat, ani přesvědčovat a jestli to někoho trápí, ať si pustí jinou kapelu. Měl jsi s nějakým „metalovým ultras“ kvůli tomuto tématu rozepři?
HEIDEN je na BM scéně už roky ostře sledovaný vlak. Tak to bylo a tak to velmi pravděpodobně i zůstane. Čím víc jinou desku uděláme, tím víc ultras to asi provokuje. Před pár dny vyšla recenze na Mortemu a během chvíle pod ní bylo naklikaná spousta negativních hodnocení. Koukali jsme na to a balili vůbec první CDčka a LPčka k odeslání (smích).
Jak si představuješ typického fanouška/posluchače HEIDEN?
Já si takové věci nepředstavuji, jsem rád, že takoví lidé existují a dál se tím asi nezabývám. Nedělám hudbu pro flanelkáře, depresanty, bubáky nebo alternativce. Dělám ji, protože mě naplňuje a pokud ji má zároveň i někdo v oblibě, je to krásný bonus.
Díky za podporu HEIDEN.
RECENZE na "AKUNVST"
www.heidenhorde.com