
První myšlenky ihned při prvním spuštění CD byly takové: pěkné intro, hutný zvuk, dominantní basa a Pawlův chraptivý zpěv, který jakoby se někde ztrácel. Připadá mně, že není součástí hudby, ale pouze jako doplněk k hudbě a je někde schován. Musím přidat na hlasitosti a napadlo mě, že to snad není možné, jestli náhodou blbě neslyším. Vždyť album Emotions Burns z roku 2007 bylo dobré a na první poslech mě chytlo. "OK, přehraju si předchozí album a porovnám to." Nakonec jsem si poslechl všechny nahrávky Bad Face. Dvouskladbové Speak With Us! z roku 2005 mně připadalo zvukově podobné jako Overload. Na EP Good Time Wake Up (2004) je zvuk trochu odlišný, zpěv je zde na stejné úrovni a pěkně ladí s nástroji. Pouštím si ještě jednou písničku Final Scene, přehazuji kotouček a pouštím Final Scenes 2012. Nové CD Overload je o mnoho zvukově lepší provedená práce, ale ten hlas je doopravdy schován. Dávám si Emotions Burns a nic naplat, musím uznat, že zpěv je doopravdy "utopen" v hudbě i tady. Škoda, asi je to prokletí všech nahrávek Bad Face.
Vkládám do přehrávače Overload podruhé. Jak jsem podotkl v úvodu, tak album rozjíždí velmi zajímavé intro. Jste v pohodě, a pokud ne, tak se určitě během 1 minuty a 23 sekund do pohody dostanete, ne-li dřív. Necháte se unášet proudem melodie a na nic nemyslíte. Následný rozjezd v Your Time is Gone je takové panterovské groove. Vlastně všechny skladby jsou si tak trochu podobné. Někde jsou víc znát thrash metalové zářezy nebo částečně hardcorové záškuby v deathové slupce. Musím hned uznat, že zvuk oproti předchozí desce vykrystalizoval do čistější podoby a o mnoho víc se mi líbí. Ale ještě jednou podotýkám, že zpěv je někde v pozadí a jen se tak tak prokousává dopředu.
V trojce Fire se snažím oprostit od zpěvu a víc vnímám hudbu, protože je docela povedená a sehranost jednotlivých nástrojů je na jedničku. Nejvíc ze všeho musím vyzdvihnout rytmickou sekci a hlavně Pawlova basa je hodně výrazná. Její brukot je prostě... nemám slov. Do toho jedou obě kytary, sólíčko, tak akorát, aby se neřeklo a to vše v hutném valivém rytmu. Skladba je zakončená opět sólující kytarou. The Way začíná sekaným thrashovým riffem... a je je... opět basa, zajímavý motiv a perkuse do toho... ty činely jsou perfektní. Trhaný riff je vystřídán opět kytarovými majstrštychy. The Way je nejpovedenější skladba alba.
Jestliže The Way je nejpovedenější skladba, tak u Save Us mi docházejí slova. Houpavý rytmus, nějaké kudrlinky a opět sekaný riff a činely; ty přímo zvoní. Doopravdy nemám slov. Předposlední Overrated Bitch je taková odlehčená směska všeho co jsem slyšel doposud, dobrá Vercajkova práce a obou kytaristů. Poslední je přepracovaná skladba Final Scene z roku 2004, o které jsem se již zmínil. Jen dodám, že úvodní kytarový motiv mně připomíná dost Arakain.
Vše jsem o hudbě napsal, tak jen dodám, že sice k žádnému velkému přetížení u mě nedošlo, ale i tak jsem si Overload v pohodě vychutnal. Nebo jinak. Nakonec je dobře, že nedošlo k přetížení, protože by to bylo potom špatný, jak je i vyobrazeno na obalu (papírová pošetka, což mě drtí) se strhnutým ampérmetrem.
Seznam skladeb:
- 1.23 to Overload (Intro)
- Your Time is Gone
- Fire
- The Way
- Save Us
- Overrated Bitch
- Final Scenes 2012
Čas:: 23:27
Sestava:
- Pawel Veselý - zpěv, basa
- Radek R.A.D. Lebánek - kytara
- Radim Zuhan Suchánek - kytara
- Ladislav Vercajk Jandrt - bicí