Šestnáct let již brázdí slovenské death metalové vody prešovská smečka PERVERSITY. Za tu dobu prošla několika personálními změnami a jedinou zakládající postavou stále účinkující je kytarista a vokalista Jozef Kosc zvaný Dodi. Od počátků se PERVERSITY věnují smrtícímu kovu, zejména jeho brutálnější odnoži. Inspirováni (občas velmi slyšitelně) jsou převážně americkou DM scénou, jmenovitě takovými INCANTATION, SUFFOCATION či DYING FETUS. S předchozí tvorbou nemám žádné poslechové zkušenosti, a tak se mi slovenská pětice poprvé představila svým letošním albem s pořadovým číslem 4 a názvem „Ablaze“. Album do světa vypustila česká firma Lavadome Productions, jež loni vydala také debutovku pražských BRUTALLY DECEASED. „Ablaze“ je prvním počinem PERVERSITY pod tímto labelem.
Pod velice zdařilým obalem, jenž v sobě nese jistou hloubku a není pouhým znázorněným mrtvých těl a dalších typických „gore“ témat, se skrývá celkem deset stop. Deska začíná půlminutovým klavírním intrem, o které se, spolu s předehrou skladby Necrophiliac Beast, postaral Jozef Helmeczy. Nenechte se zmást starodávně znějící produkcí, která provází předehru této deathové smrště – v Behind the Diabolical vše vychází na povrch. Čeká nás něco přes půl hodinu trvající jízda ve společnosti nezastavitelných kopáků, velice výrazné basy, jež občas nechává kytary trochu za sebou, neuchopitelných riffů a smrtícího murmuru Juraje Handzuše. PERVERSITY nahrávali v košickém studiu Klakson a zdá se, že to byla správná volba – sound je opravdu našlapaný.
PERVERSITY ve své tvorbě kloubí brutální podobu death metalu s jistou dávkou technických výletů – o zručnosti celé pětky nemůže být pochyb. Pětice však nepřichází s ničím novým – vlivy špiček žánru jsou opravdu slyšitelné, kromě v úvodu jmenovaných nemůžu nevzpomenout na legendární IMMOLATION, které mi PERVERSITY připomínají hlavně neočekávanými zvraty, jmenovitě ve skladbách Merciless Messiah, Hailing the Thieves of Souls nebo The Banished. Pokud vám však neoriginalita nevadí a máte jednoduše chuť si pustit mašinerii jako hrom, jsou PERVERSITY dobrou volbou.
Mezi nejzdařilejší skladby bych s jistotou zařadil úvodní pecku Behind the Diabolical, dále již jmenovanou čtyřku Hailing the Thieves of Souls nebo šestou v pořadí Necrophiliac Beast. Na „Ablaze“ se však nachází i dvě skladby, které mi přijdou monotónní a i přes velké množství poslechů se mi ne a ne dostat do hlavy – jsou jimi pátá (nejdelší) skladba Devoted to Perdition a sedmička The Banished. Jinak se však jedná o konstantně kvalitní materiál, pro milovníky old schoolu jako stvořený.
Co se týče textové stránky, ani zde se PERVERSITY neřadí mezi inovátory – čekají na vás slovní obraty plné tématiky smrti, pekla, blasfemie a sodomy. Zajímavé je však zařazení citátu, jenž má něco společného s textem, pod každý z nich (vyjma The Banished) – jedná se například o výroky Antona Szandora Laveye, Aleistera Crowleyho či z Bible.
Produkčně velmi solidně zmáknutá, hudebně nijak inovativní, ale rozhodně kvalitně zkomponovaná a zahraná deska. Taková je „Ablaze“ ve zkratce.
Pod velice zdařilým obalem, jenž v sobě nese jistou hloubku a není pouhým znázorněným mrtvých těl a dalších typických „gore“ témat, se skrývá celkem deset stop. Deska začíná půlminutovým klavírním intrem, o které se, spolu s předehrou skladby Necrophiliac Beast, postaral Jozef Helmeczy. Nenechte se zmást starodávně znějící produkcí, která provází předehru této deathové smrště – v Behind the Diabolical vše vychází na povrch. Čeká nás něco přes půl hodinu trvající jízda ve společnosti nezastavitelných kopáků, velice výrazné basy, jež občas nechává kytary trochu za sebou, neuchopitelných riffů a smrtícího murmuru Juraje Handzuše. PERVERSITY nahrávali v košickém studiu Klakson a zdá se, že to byla správná volba – sound je opravdu našlapaný.
PERVERSITY ve své tvorbě kloubí brutální podobu death metalu s jistou dávkou technických výletů – o zručnosti celé pětky nemůže být pochyb. Pětice však nepřichází s ničím novým – vlivy špiček žánru jsou opravdu slyšitelné, kromě v úvodu jmenovaných nemůžu nevzpomenout na legendární IMMOLATION, které mi PERVERSITY připomínají hlavně neočekávanými zvraty, jmenovitě ve skladbách Merciless Messiah, Hailing the Thieves of Souls nebo The Banished. Pokud vám však neoriginalita nevadí a máte jednoduše chuť si pustit mašinerii jako hrom, jsou PERVERSITY dobrou volbou.
Mezi nejzdařilejší skladby bych s jistotou zařadil úvodní pecku Behind the Diabolical, dále již jmenovanou čtyřku Hailing the Thieves of Souls nebo šestou v pořadí Necrophiliac Beast. Na „Ablaze“ se však nachází i dvě skladby, které mi přijdou monotónní a i přes velké množství poslechů se mi ne a ne dostat do hlavy – jsou jimi pátá (nejdelší) skladba Devoted to Perdition a sedmička The Banished. Jinak se však jedná o konstantně kvalitní materiál, pro milovníky old schoolu jako stvořený.
Co se týče textové stránky, ani zde se PERVERSITY neřadí mezi inovátory – čekají na vás slovní obraty plné tématiky smrti, pekla, blasfemie a sodomy. Zajímavé je však zařazení citátu, jenž má něco společného s textem, pod každý z nich (vyjma The Banished) – jedná se například o výroky Antona Szandora Laveye, Aleistera Crowleyho či z Bible.
Produkčně velmi solidně zmáknutá, hudebně nijak inovativní, ale rozhodně kvalitně zkomponovaná a zahraná deska. Taková je „Ablaze“ ve zkratce.
Seznam skladeb:
- Reach of Hell (intro)
- Behind the Diabolical
- Merciless Messiah
- Hailing the Thieves of Souls
- Devoted to Perdition
- Necrophiliac Beast
- The Banished
- Vzplanutie
- Palace of Skin
- Blood of Hastur
Čas: 34:40