Kdy a z jakého důvodu přišel nápad dát dohromady sólový projekt EGGGORE? To jsi tak seděl doma během lockdownu a prostě to přišlo?
Čau Bury. Delší čas jsem přemýšlel o čistě grind core projektu. Prakticky už v začátcích MURDER RAPE AMPUTATE, kdy jsem si základní kostry skladeb nahrával do PC a k tomu nějaké bicí. Když nastala situace kolem corony a první velký lockdown, tak jsem měl najednou více času. Veškeré mé sportovní aktivity musely být ukončeny a já se díky nabytému volnému času rozhodnul něco vytvořit. Chtělo to od začátku hodně trpělivosti, protože jsem začínal od píky a neměl jsem žádné zkušenosti se skládáním a produkcí hudby v domácích podmínkách. Chtěl jsem, aby to mělo nějakou úroveň. Nápady a motiv jsem měl, nadšení taky, takže tomu nic nebránilo.
Proč další nová kapela/projekt? Když už se ti hromadily nápady, proč jsi je nepoužil pro další album MURDER RAPE AMPUTATE? Chystá se něco nového nebo je tato kapela momentálně v režimu spánku?
Nedokážu ti přesně odpovědět, „proč další kapela“. Řekl bych, že to přišlo přirozenou cestou. Po dokončení druhého alba MRA jsem už věděl, že chci udělat ještě něco dalšího. Bylo to vlastně způsobeno tím, že po delší pauze, kdy jsem nebyl moc aktivní hudebník, jsem zase dostal chuť dělat si radost vlastní muzikou. (úsměv) Poslední EP RUBUFASO MUKUFO – „Violent Show“ mě úplně neuspokojilo. Takže to začalo založením MRA kapely a pak to plynule pokračovalo k EGGGORE. Co se týče skládání muziky, tak pro MRA jsem volil jiný styl než pro EGGGORE. Rukopis je určitě slyšet podobný, ale v MRA je to hlavně „pěkně pomalu a děsivě“, zato EGGGORE je „sešlápnutý pedál až na podlahu“.
Co se týče aktuálního stavu MRA, tak teď bychom rádi zahráli pár koncertů naživo, něco už je domluveno, Czech Death Fest, Groovy and Stinky Fest atd., tak snad to vše dopadne dobře a koncerty budou. Na loňské premiéře při Mikill festu, jsme si vyzkoušeli, že nás to bude bavit. Dále Lukáš a Kuba znovu oživili kapelu TRANSLUNARIA, takže pilně zkoušejí a chystají v brzké době návrat v podobě nového materiálu.
Kino bojuje v CARNAL DIAFRAGMA a tam se taky chystá nějaký nový matroš.
Takže až si kluci splní vše ve svých kapelách, přijde na řadu nový materiál MRA. Takže se těším.
Žánrově jsi vsadil na starou školu grindcore. V čem se ta hudba odlišuje od domovské kapely? Na desce je i cover verze od CARCASS. Takže odtud vlivný vítr vane? Které další kapely ti posloužily jako zdroje inspirace?
Jo, je to stará škola, jak říkáš. Vždycky se mi to takhle líbilo nejvíce. Jednoduché postupy, k tomu pár kudrlinek, nějaké lehké aranže, songy minutu a půl a jsem spokojen. Mám rád hutnou produkci kytar, k tomu ostřejší bicí a samozřejmě pořádné vokály, žádné nachlazené kozí dechy. (úsměv)
Rozdíl mezi EGGGORE a MRA je po tematické stránce, EGGGORE jede na tématu psychopatie a duševní poruchy, MRA je klasické, jak sami říkáme „creepy slow gore grind“, takže vše kolem tématu GORE. No a samozřejmě je tady i rozdíl hudebně a to v zásadní věci, na deskách MRA nenajdeš jedinou sypačku!!!
Cover CARCASS mě napadnul náhodou. Já jsem velký fanoušek CARCASS, hlavně prvních alb. Deska „Reek Of Putrefaction“ je skvělý bordel, kde je plno rifů a skladeb zalito v bahně produkce, takže pro mě ideální možnost si vybrat jeden klasický GG song a nahrát ho s moderní produkcí. Za mě se to povedlo jak hrom, song „Manifestation On Verrucose Urethra“ je správně drtivý a seděl mi i do stylu, jakým se EGGGORE prezentuje.
Co se týče kapel, které mi posloužily jako inspirace, neviděl bych to přímo jako téma pro inspiraci. Jinak klasika, rané období DEAD INFECTION, REGURGITATE, GUT, AGATHOCLES, NASUM a k tomu začátky švédského death metalu, hlavně kvůli zvuku kytar. (úsměv)
Jak debutní nahrávka „A Journey Into The Mind Of A Psychopath“ vznikla? Sám sis nahrál doma do počítače kytaru, basu a naprogramoval bicí? Proč jsi neoslovil nějakého živého bubeníka? Chtěl jsi to mít plně ve svých rukou?
Jasan, vše bylo nahráno a namixováno doma na PC. Jedině, s čím byl problém, byly vokály, ty prostě doma nahrávat nejdou. Takže jsem vzal kluky do auta, zajeli jsme k Otynovi do Davosu, tam jsme nahráli vokály a já si je pak dovezl domů na flešce a pokračoval v produkci.
Co se týče kytar a basy, tam jsem měl celkem jasnou vizi, jak by měly znít, tam problém nebyl, takže pak přišlo na řadu to nejtěžší a to byly bicí. Udělat to tak, aby nezněly jako šicí stroj a zároveň, aby byly aspoň trochu pestré. Bylo to složité a chtělo to hodně času a různých pokusů, ale nakonec bych řekl, že jsem si našel cestu, s kterou jsem spokojen a bicí mám nahrány ke svému obrazu.Proč jsem neoslovil bubeníka? Byly by nutné zkoušky a další věci a já byl přesvědčen, že to zvládnu na PC.
Na albu jsou rovnou dva zpěváci. Proč jsi oslovil právě Kina a Miribosse? Vokály jste ale jeli nahrávat už do studia, že?
Abych řekl pravdu, tak úplně na začátku jsem byl odhodlaný, že vokály taky udělám já sám. Pak jsem si to rozmyslel, chtěl jsem to přece jenom pestřejší. Takže jsem nejprve oslovil Mirka (dříve CEREBRAL TURBULENCY a RUBUFASO MUKUFO – pozn. Bury), jestli by si nechtěl jít se mnou něco nahrát, Mira hned souhlasil. No a pak jsem zkusil Kina (BBYB, CARNAL DIAFRAGMA, MURDER RAPE AMPUTATE, dříve CEREBRAL TURBULENCY – pozn. Bury), který už se ochotně zúčastnil zpívání v MRA a ten byl taky pro. Dokonce jsem si pohrával s myšlenkou, že na každou desku vezmu jiné zpěváky, ale z toho nakonec sešlo, takže jedeme jako trio a zatím to funguje.
Jak jsem psal už předtím, doma vokály nešly nahrávat, takže jsme jeli do Davosu.
Existují ve skladbách nějaké texty nebo jde u vokálních partů čistě o improvizační svahilštinu a v podstatě jen další nástroje?
Žádné texty, v podstatě řeším jen názvy songů, které mají společné téma desky.
Když nahráváme vokály, tak je to čistá improvizace. Každý si nahrajeme svou stopu a já to pak doma upravuju a různě míchám, aby to dobře sedělo. Zatím nám tento styl vyhovuje a funguje. (úsměv) A jak píšeš, je to další nástroj kapely, kladu na to velký důraz, vokály by v tomto stylu muziky měly vždy hrát prim!!!
Psal jsi mi, že jsi s tím materiálem původně neměl žádné plány a nakonec vyšlo CD i kazeta. Jak k tomu došlo a kdo se o jejich realizaci postaral?
Jasan, já nikdy nedělám muziku s tím, že to musí vyjít na CD nebo na jiném nosiči, pro mě to končí prakticky studiem a výslednou produkcí, abych byl spokojen. Takže to pak dám ke stažení na Bandcamp a zároveň na Youtube a jsem spokojen.
Tím, že se deska „Journey…“ dostala rychle mezi lidi s velkým ohlasem, přišlo samo od sebe pár nabídek, já si vybral z Ruska Careless Demo Records, kteří to ještě dělali v kooperaci s několika labely z celého světa, což se mi líbilo v rámci distribuce.
Kazetu nakonec vydal Kino, jako svůj první počin se svým labelem Sadistro Production, protože usoudil, že trh s kazetami jde prudce nahoru a je třeba toho využít. (úsměv) Nutno pochválit, že to dělá kvalitně a i jeho další počiny jdou na dračku.
S konceptem vzniku nahrávky, kdy jsi seděl zavřený doma, koresponduje i obal, o kterém by se dalo říct „chaos v hlavě a dlubání se v nose“… (úsměv)
No, tak obal přesně znázorňuje, co se asi děje v hlavě psychopata, který tím odhaluje svou mysl. I názvy skladeb jsou takhle koncipovány a popisují různé duševní stavy.
Počítám, že to je čistě studiová záležitost a koncerty asi nemáš v plánu. Nebo se pletu? Je v plánu druhé pokračování Mikill festu a nechystáte se na něm třeba zahrát?
EGGGORE určitě zůstane jen jako studio kapela. Trochu jsem nad tím přemýšlel, protože už se mi pár lidí ozvalo, že to chtějí vidět naživo, ale nakonec jsem se rozhodnul, že ne. Raději budu chrlit další nové nahrávky, než hrát naživo. (úsměv)
Co se týče Mikill festu, tak já doufám, že se to Marcelovi podaří dodržet a bude se tahle vzpomínková akce na Michala Cichého konat pravidelně každý rok. Loni to začalo prvním ročníkem, který byl hodně poznamenán coronou a situací kolem, ale i tak si tam našlo cestu dost lidí podpořit Marcela, vystoupivší kapely a zavzpomínat na Michala. My jsme tam měli loni první akci s MRA a zároveň i křest alba „Cadaverous Lullabies“ (k dohledání na Youtube).
O tom, že to není jednorázová věc, svědčí fakt, že už je připravena další nahrávka, kterou by mělo být splitko s PHARMACIST. Proč zrovna s tímto projektem a co nám k tomu můžeš prozradit víc? Jaké další plány máš s EGGGORE?
Jasan, rád bych toho vydal více, nejlépe splity s kvalitními kapelami. Po první samostatné desce jsem začal skládat materiál na další desku a čekal na nějakou zajímavou nabídku. Ta přišla samozřejmě od nejaktivnějšího labelu na světě a to od Bizarre Leprous a to rovnou na split CD (vyjde i na MC u Sadistro Production) s PHARMACIST, kteří se aktuálně hřejí na výsluní svým old school carcass stylem. Já se ze Stefanem z PHARMACIST znám spíše z jeho první kapely CRASH SYNDROM. Aktuálně jsou už CD v lisu, takže co nevidět se to dostane ven. Materiál se bude jmenovat „Paranoid Personality Disorder“, bude obsahovat 9 skladeb + 1 cover CEREBRAL TURBULENCY z éry alba „Forces Closing Down“, kterou jsme s Mirkem osobně zažili.
Další nahrávka, která vyjde opět u Bizarre Leprous, je split CD s novým paprika gore grind projektem CAPSAICIN STITCH RUPTURE, což je LDOH styl v podání Haboše z DEEP THROAT a Kuby z POTHEAD!!! Řekl bych, že to bude mela!!! Těším se na to!!!
Takže plány jsou a doufám, že nějaké ještě budou, protože mě to fakt baví a mám z toho všeho velkou radost.